VEGAS BABY! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu VEGAS BABY! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu

VEGAS BABY!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

14 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vegas baby! 14 aug.

Vandaag hadden we een vrije dag.. Dus helemaal aan ons wat we gaan doen! 10uur uit bed om toch een kleeein beetje uit te slapen.. Maar we zijn in Vegas en slapen kan altijd nog!! Op naar het ontbijt in het hotel wat een buffet was.. Nou dat hebben we geweten. Zo veeeel keuze!!! Van cornflakes tot pizza en van french toast tot brownies!! Gelijk onze borden helemaal volgeschept en aangevallen, was erg lekker.. Dus morgen weer!

Samen de bus naar the strip gepakt en uitgestapt op het begin.. Bij hotel New york, New york en het kasteel, hotel Excalibur. Daar even binnen gekeken, werden we gelijk aangesproken door een gast die daar achter een kraampje met h2o stond. Of we dat soms wilde proberen voor $20 en een massage gratis erbij? Uhmm no thankyou.. Toen zei die fuck it, you can do it for free cause i am bored! Hahaha Nouja vooruit! Slangetje in ons neus gekregen en dan adem je dat dus in, goed voor katers en om te wennen aan het klimaat! Was opzich wel lachen om te proberen en ondertussen kregen we de tips van een local over waar we naartoe moesten gaan! Die gast een fooitje gegeven en weer verder! In hotel New york, New york even zitten gokken. Roulette was onze keus en dat was leuk maar helaas niks gewonnen.. We kregen ondertussen wel gratis cocktails, dus lekker cosmopolitans op!

Leuk om door alle hotels en casino's te wandelen.. Buiten was het volgens ons minimaal 45 graden, niet te doen zowat! Als het waaide voelde het alsof er een föhn op je gezet werd.. Was bijna soort van pijnlijk! Nog even bij hotel flamingo wezen kijken, het duurste winkelcentrum doorlopen, even bij Tiffany's staan kijken en bij Fendi naar binnen waar gewoon een grote fontijn langs de hele muur in de winkel zat! Nog bij alle andere grote hotels gekeken, zoals Ceasers Palace wat een heel romijns thema had! Even een ijsje gehaald in het Bellagio en toen de bus terug gepakt.. Onderweg kwamen we nog langs Circus, Circus wat ik eigelijk toch wel even wilde zien van binnen.. En dat is waar alles fout ging... Wij heel leuk het hotel in, hapje eten, casino door en helemaal naar boven want daar was een reusachtige roze koepel en toen we daar binnen stapte keken we echt onze ogen uit.. 2 achtbanen door die hele koepel heen, andere achtbanen waarbij je door de lucht geschoten word en over de kop en alles.... En dat in een hotel!!!!! Hierna wilde we naar het hotel want we konden geen stap meer zetten van vermoeidheid en ik heb ongeveer 20 blaren op m'n voeten zitten.. Wij de bordjes exit braaf volgen. Komen we uit in een parkeergarage.. Oke prima we lopen hier wel doorheen. Maar alles is zooo groot!! Kozen we natuurlijk precies de verkeerde kant en na 1 verkeerde afslag liepen we ineen in the middel of no where.. Heeel bizar dat dus de strip en downtown waar ons hotel zit.. Echt alles is!! De rest is dooie boel en uitgestorven! Na heel lang en ver lopen in de bloedhitte kwamen we eindelijk weer op de strip en konden we een bus pakken!! Wat een geluk... In het hotel gelijk een uurtje gaan slapen!!

Daarna klaar maken want om half 7 zou Patrick, de vriend van Robin z'n broer ons ophalen! Hij woont in Vegas dus hij zou ons gaan rondleiden! Hij kwam samen met Kimberley, zij was een collega en vriendin van Stefan toen hij 2jaar in Vegas woonde. Patrick hadden we paar weken terug al ontmoet toen hij in Nederland op bezoek was. Dus erg leuk om hem weer te zien! Ze hadden al reusachtige biertjes voor ons besteld.. Dus ja dat was meteen mijn eerste (en laatste?) bier in Amerika! We hebben downtown doorgelopen, waar er een gast van onze leeftijd zich ineens bij onze groep voegde en een beetje vaag zat te brabbelen en met ons mee ging. Als wij stopte deed hij dat ook en als wij links gingen lopen volgde hij ook! Nadat zowel Robin als Patrick hem vriendelijk hadden verzocht weg te gaan.. Liepen we maar naar een eettentje en toen ging hij gelukkig weg.. Rare Amerikanen ook.. We waren bij the park wat gaan eten! Was gezellig en mijn cajun chicken sandwich met french fries was errug lekker!
Pat en Kim vroegen of wij nog iets hadden wat we graag wilde zien, ik wilde graag de fontijn show bij the ballagio zien en een stukje verderop was er een vulkaan die elk kwartier "uitbarste" bij The Mirage hotel. De auto daarnaartoe gepakt en toen we op de strip nemen kwam precies m'n nummertje van Project x op de radio.. Vanaf nu is dat nummer dus het rijden over de strip in Vegas nummer!!! Auto gepakeerd en allebei die shows bekeken, de fontijn show vond ik niet zo heel spannend maar toch leuk om te zien! De vulkaan uitbarsting was erg spectaculair met vuur en rook! Auto teruggepakt naar downtown en een drankje gedaan bij Lady Silvia.. Wat een bar is, maar buiten staat er geen bord of reclame, dus je moet gewoon weten dat het er zin! Je vind hier geen toeristen. Was een bijzondere bar, met boekenkasten als muren en allema verschillende chique stoelen en banken! Hierna terug naar The Golden Nugget en lekker gaan slapen om 12uur.. 6.45 ging de wekker namelijk al weer!

Zwervers hier zijn een stukje opdringeriger, ze vragen om geld en als je niks geeft schreeuwen ze zowat naar je; GO TO CHURCH!!
Wij terug schreeuwen; GET A JOB!
Haha neehoor....
Patrick vertelde ons ook, dat het politie station en de gevangenis 2 straten achter ons hotel zit.. Maar ons hotel zit in downtown met heel veel hotels en casino's en levendigheid.. Blijkt dat als je een straat de verkeerde kant op loopt je gelijk in een van de slechtste wijken zit en wij zeker overvallen zouden worden als we daar rond zouden lopen.. Met de bus hadden we al gezien dat er veel vervallen gebouwn stonden, met dicht getimmerde ramen en heel veel gebouwd die reclame maken voor Bail bond. Wat dus betekent dat hun je borg betalen als je in de gevangenis zit en jij dat dan later terug kan betalen.. Uiteraard met een megaaaa rente! Maar dat zegt eigelijk dus al genoeg over die wijk.

• 15 Augustus 2014 - 22:52

Will:

Super leuk geschreven Daphne
    kan niet wachten op al je volgende verhalen XXX