White water rafting - Reisverslag uit Bristol, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu White water rafting - Reisverslag uit Bristol, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu

White water rafting

Blijf op de hoogte en volg Daphne

30 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Bristol

Vanochtend op tijd uit bed we gingen om 9uur namelijk Wild water rafting! Yeey heel lang naar uitgekeken!! Half 8 eerst ontbijten, bikini en kort broekje aan en klaar voor vertrek! We moesten naar het begin van de camping lopen, daar stonden onwijs grote yellow schoolbusses klaar met daarop de rafting boats! Groepjes van 6 werden gemaakt. Robin en ik zaten bij Jasmine, Jade, Lucy en Josh van de andere groep.

De mensen van het raften dachten dat Robin de translater was voor Tek.. uhmmmm WAT? haha.. hoe dan? Robin spreekt absoluut geen Koreaans ;) ze wilden hem dus bij Tek in de boot hebben, maar toen ze begrepen dat Oek beter kon vertalen voor Tek, moesten hun samen in een bootje! Eerst onze 'gear' pakken! Zwemvest aan, helm op en peddel in de aanslag! We moesten in de yellow schoolbus die ons 25 minuten verder dropte! Eerst kregen we een uitleg over hoe je moet peddelen en wat je moet doen als je uit de boot valt!! Er ging een gids mee met elk bootje en hij vertelde ons dat deze rivier een 4 scoorde. 1 betekent geen stroming en 6 betekent death!!! Een 4 was best wel spannend dus! Iedereen koos een plekje, Robin en Josh gingen voorin, daarachter ik en Jasmine, daarachter Jade en Lucy en helemaal achterin de gids die ons toeschreeuwde wanneer we moesten peddelen, in de boot op de grond zitten om er niet uit te vallen, naar links of rechts te leunen enzovoort. Toen konden we beginnen!

We tilde de boot het water in en sprongen erin! Het was al vrij snel duidelijk dat je voorin zeik en zeiknat werd haha!!! Elke golf kreeg je vol over je heen en om het erger te maken gingen we ook nog met z'n alle voorover leunen zodat de voorkant zakte en er een mega golf over ons (vooral Robin en Josh) heen kwam! Er waren veel rotsen en we moesten hard peddelen om die te omzeilen! Bij een aantal watervallen gingen we ook zijwaarts naar beneden en dan moest je je wel schrap zetten dat je er niet uit zou vallen! Bij een waterval gingen we onderaan spinnen, wat betekende dat de mensen aan de rechterkant naar achter moesten peddelen en de linkerkant naar voor.. Zodat we heel snel rondjes gingen draaien, wat wel heel leuk was! Daarna was het tijd om te zwemmen iedereen sprong erin wat best even fris was! Gelukkig waren we eigelijk al zeiknat dus dat scheelde wel.. Ons nog even vermaakt met mijn water camera.. Toen was het weer tijd om verder te gaan! We hadden van te voren uitleg gekregen over het binnen halen van personen die overboord zijn gegaan, omdat je er niet zelf in kunt klimmen. Dan moet je op je knieën op de rand van de boot zitten, diegene bij de schouders bij het zwemvest beethouden, volle kracht trekken en zodra die uit het water gelift word jezelf vol naar achter laten vallen waardoor diegene dus bovenop je valt. En jawel de gids haalde mij zo binnen na het zwemmen.. Ik viel natuurlijk vol op z'n zaakie! Awkward! Gelukkig had die dat van te voren al gezegd.. Dat er 'Some crutch action' of 'elbow poking' voor zou kunnen komen. Ik ging Robin binnen halen pff haha best lastig en zwaar nog! Nadat die klein beetje zelf meehielp trok ik hem er zo uit en vielen we samen vol op elkaar die boot in haha! Robin haalde Josh er nog uit en de gids deed de andere meiden! Super grappig gezicht, we hebben hard gelachen! Toen weer verder raften en ondertussen zagen we nog wel wat omgeslagen boten! Wij waren uiteraard zo goed dat dat bij ons niet gebeurde!

Op de camping stierven we zowat van de honger dus gelijk aangevallen! Lunch bestaat meestal uit wraps met salami, kaas, sla, bbq saus en komkommertjes! Oh en in Amerika eten ze ten alle tijden chipies bij de lunch.. Daarna pas afdrogen en drogen kleren aan (ja zoveel honger hadden we) en toen was het tijd om de tenten op te ruimen en weer "heeeerlijk" in het busje te gaan rijden. Dat beginnen we inmiddels toch wel zat te worden.. Robin en ik gingen weer saampjes achterin dus dat was wel fijn.. Lekker samen liggen, benen verstrengeld in elkaar en slapen!

We reden naar Bristol, Virginia en daar op de camping aangekomen hadden we een plekje helemaaaal achteraan (camping was niet heel groot gelukkig) dus stukje wandelen naar de douches en de wc's. Eerst uiteraard de tenten opzetten. Robin en ik zijn echt een dreamteam! Altijd als 1e klaar en we weten allebei precies wie wat doet! (Ik het makkelijke en hij het moeilijke, haha neehoor!). We hadden onze zeiknatte rafting spullen ook buiten gehangen.. Toen mocht Robin met zijn groep gaan koken! Met uiterste concentratie was meneer de tomaten aan het snijden, toen ik aan kwam lopen om een foto te maken had die dat niet eens door! De meiden en ik hadden een tent party! Maar al snel werden we geroepen, we aten fajitas! Ik had voor mezelf een lekkere taco met gehakt en een wrap met kip "opgeschept". Smaakte goed!

Justin had ons al verteld dat als je een stukje naar links loopt er wat luxere faciliteiten zijn.. Toen Jasmine en ik gingen douchen zaten we nog ff te twijfelen maar toch naar de luxere gelopen! Nouuu dat was de goede keuze! Super netjes, je had gewoon je eigen privé badkamer met douche, bankje, wc, wasbak en spiegel.
Daarna nog even buiten gezeten met een groepje, gezellig zitten kletsen! Toen de tent in gegaan! Om half 2 werden we wakker en begon het keihard te regenen, wij keken elkaar aan... Zo snel mogelijk die tent uit gerend en onze raft schoenen en raft kleding binnengehaald haha!!