Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu

Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Free day!
We werden om 10uur in Washington DC gedropt en begonnen met het bekijken van alle monumenten enz. Eerst The White house en daarna liepen we naar the National Mall, waar de meeste memorials zijn. The Washington Memorial, National World War Memorial, Lincoln Memorial, Vietnam Veterans Memorial, Korean War Memorial. Allemaal heel indrukwekkend om te zien, vooral die van world war II was zo mooi om te zien.

Het was inmiddels alweer 35 graden dus daarna waren we echt toe aan een pauze.. We liepen naar downtown om wat te gaan eten, en kwamen daarbij nogmaals langs The White House. Iedereen werd naar achter gestuurd.. verder weg van het gebouw en even later begrepen we waarom. Obama kwam aanvliegen met z'n helicopter! Even naar elkaar gezwaaid uiteraard.. Hmm Hmm.

We gingen met z'n allen lunchen bij the corner bakery. Waar ze lekkere paninies hadden en hele grote bekers cola!!! Hierna was het tijd voor de musea van DC! Die bijna allemaal gratis zijn.. Iedereen had z'n eigen voorkeur (er zijn er zooo veel) dus besloten we op te splitsen.

Robin en ik gingen samen verder. Eerst naar U.S. Holocaust Memorial Museum. Wat heeeel interessant en indrukwekkend was. Een museum verdeeld over 3 verdiepingen met elk een deel van de gebeurtenissen.
1933-1939 Nazi assault, 1940-1945 Final solution en The last chapter.

Bij binnenkomst kreeg je eerst een paspoort met extra informatie van iemand die de holocaust heeft meegemaakt en overleeft heeft! Wat toch wel indruk maakte. Om ineens een naam en gezicht en levensverhaal van 1 persoon in je handen te hebben..
Je kreeg meteen een film te zien over hitler en de manier waarop hij aan de macht is gekomen en door het hele museum heen waren opnames te zien die toen der tijd gemaakt zijn in de werkkampen enzovoort. Wat veel indruk maakte omdat dit echte beelden zijn en geen reconstructies of films. Je kon door een wagon lopen waar de joden mee afgevoerd werden en ook de grote letters "arbeid macht frei" hingen er.

Daarna gingen we naar het National Museum of Natural History! Waar bij binnenkomst al een grote opgezette olifant stond! Het hele museum was gevult met opgezette (prehistorische) dieren en ook skeletten. Wederom interesant om te zien.. Er was ook een verzameling van edelstenen en mineralen wat niet zo boeiend was, op the hope diamond na!! We hebben onszelf ook nog zien veranderen in oermensen met behulp van foto techniek.

Hierna waren we er behoorlijk klaar mee.. Zere voeten!!! Maar we hadden nog bijna 2uur tot we weer opgehaald zouden worden.. Dus de volgende stop voor ons werd het National Museum of American History. Wat het minst interessante museum was die wij gezien hebben die dag. Wel een museum met veel verschillende onderwerpen en tentoonstellingen, van de verschillende oorlogen tot de alle presidenten. En van america on the move, waarbij ze alle alle voertuigen lieten zien vanaf paard en wagen tot de meest luxe auto's tot een tentoonstelling over hoe het voedsel door de jaren heen veranderd is.

Hierna liepen we naar ons meeting point en sprongen we snel in het busje.. We gingen met z'n allen eten bij restaurant Capitol city. Waar wij lekkere pizza's op hebben!

Daarna nog een laatste keer langs the Washington Memorial en the Lincoln Memorial, omdat deze savonds zo mooi verlicht zijn!

Eindelijk was het tijd om terug te gaan naar de camping... Na deze vermoeiende maar leuke en interessante dag zijn Robin en ik samen de hot tub in gedoken!! Heerlijk maar wel errug warm! Vooral omdat het buiten ook zo heet is..

Nog even buiten gezeten met z'n alle.. Want ja dit was onze laatste avond samen!!! En toen was het bedtijd!