Im in a New York state of mind - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu Im in a New York state of mind - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu

Im in a New York state of mind

Blijf op de hoogte en volg Daphne

03 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Om 9uur afgesproken in de lobby, Robin had namelijk zijn eigen privé kamer (nog kleiner dan de kamer van mij en Saar, maar wij klagen niet, er staat een bed in en het is er waterdicht)!!!! Gelijk de
Metro gepakt naar time square waar we eerst in bryant park wat gingen ontbijten! Een chiabatta broodje met ei en spek.. Goor goor!!!! Zelfs Robin vond dat dus dan is het echt waar! Snel weggepleurd en een muffin gehaald en frappachino bij Starbucks gehaald!!

Naar Madam tusseaud gelopen, daar binnen zat namelijk een hokje waar we onze kaartjes moesten activeren! We hadden vanuit Nederland al wat tour's geboekt! De hop on hop of voor 4 dagen (ideaal) ging vandaag van start! Gelijk ingestapt en bedacht dat die ons wel even naar Rockefeller center kon brengen.. We gingen top of the rock "doen". Helaaaaas was top of the rock een van de laatste stops en stonden wij bij 1 van de eerste. Die dan wel weer vlak bij elkaar waren, hij rijd namelijk een vast rondje. Toen we daar achterkwamen snel eruit gesprongen en gaan lopen! Auw auw, nog zere voeten van Washington DC.. Eenmaal bij top of the rock moesten we eerst door de beveiling, door een scan apparaat en onze spullen werden ook goed bekeken, net Schiphol! Er stond een werknemer die aan me vroeg waar we vandaan kwamen, dus ik 'The Netherlandsssssss' Zegtie; 'I lovee the Netherlands'. Dus ik 'me 2!!!!!!!'.
Daarna stonden we in de rij voor de lift, komt die man ineens weer aangelopen zegtie tegen z'n collega over Saar en Robin, this lady and this gentleman can go up, she cant!! Wijzend naar mij! Haha grappenmaker ;).
We gingen met de lift naar de 67th Floor! En het uitzicht was amazing! Echt Prachtig! We konden met de trap nog 2 verdiepingen hoger en daar was het helemaal prachtig en er stonden geen glazen wanden meer voor wat het uiteraard mooier maakte! Prachtige foto's gemaakt en genoten van het uitzicht op de stad. Leuk om the Empire State building te zien en central park.

Eenmaal beneden weer de Hop on hop off downtown tour vervolgt naar 9/11. Dit keer was het een privé tour, er reed een bus vlak voor ons die alle mensen bij de busstops oppikte waardoor wij een privé tour hadden, helemaal leuk! Eerst door Greenwich village gereden onze tour guide wees nog een gebouw aan met een "heksenmuts" op, in die straat woont Sarah Jessica Parker, yay! Love her!!
Daarna door Soho gereden.. Appartementen zijn hier minimaal 3 miljoen dollar, veel stonden er dan ook leeg! Ze vertelde ondertussen wat leuke weetjes, zo zijn er 13.000 yellow cabs in New York! En de Metro stations zijn veilig.. De politie verstopt zich namelijk in de muren! Wachtend tot je misdraagt... Oeps Robin en ik waren vanochtend nog over een hekje geklommen omdat alle apparaten daar niet werkte en we onze kaart dus onmogelijk konden opladen haha!

Uitgestapt bij 9/11.. One world trade center (onofficieel the freedom tower) gezien! En de grote gaten in de grond waar nu fontijnen zitten.. De randen staan vol met gegradeerde namen van de slachtoffers, mooi om te zien dat nabestaande bloementjes neerleggen bij bepaalde namen.

Weer verder met de hop on hop off bus. Bizar om te zien dat alle ambulances en politie auto's met sirenes ook gewoon echt geen kant op kunnen in NY door het vele verkeer en de chaos op straat. Wallstreet doorgereden en de Wallstreet Bull gezien. Langs de haven gereden en de Brooklyn bridge en de Manhattan bridge gezien en west village doorgereden! Weer bij time square aangekomen ook nog 'The naked cowboy' gezien. Die het zo goed doet, dat hij zelfs andere naked cowboys inhuurt om voor hem te werken.. Er zijn nu ook naked cowgirls (uiteraard ook gezien) en er is een naked cowgrandma (gelukkig niet gezien)!

Metro naar ons hostel gepakt want het was tijd voor Robin om z'n koffer op te halen.. Hij gaat naar huis! Wat hebben we samen een prachtige reis gemaakt.. Leuke en speciale dingen gedaan en heel veel gezien! We waren pas 2 maanden en 2 dagen samen toen we vertrokken wat stiekem best spannend was.. Maar we hebben het fantastisch gehad samen! Iedereen zei dan ook; zoo jullie gaan gelijk voor de ultieme test.. En dat is helemaal goed gekomen! Ik vond het toch wel erg dat hij weg ging omdat dit toch onze reis samen was en ik wilde stiekem ook wel een klein beetje naar huis, naar Bella, Bliss en Will! Maar aan de andere kant heb ik nog een geweldige week met Saar voor de boeg, die ik absoluut niet zou willen missen! Gedag gezegd en uitgezwaaid en weg was hij!!!

Saar en ik zijn even wat ontbijt gaan halen voor de komende dagen (melk en cereal). En nadat we even op de kamer gechilt hadden zijn we onze wijk, williamsburg ingelopen op zoek naar een tentje waar we wat konden eten! Bij Dumont burger beland waar we op een soort terasje konden zitten buiten, erg leuk! Ik had de pulled pork sandwich besteld!

Na het eten terug naar ons hostel en op tijd ons stapelbedje ingedoken!