Only in America - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu Only in America - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu

Only in America

Blijf op de hoogte en volg Daphne

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Carlsbad

Om half 8 reden we weg uit Santa fe. Op naar Roswell, ik heb van 8 tot 11 geslapen dus dat was wel lekker! Tot we de bus uit moesten omdat we in Roswell aan waren gekomen. Roswell is een plaatsje dat bekend staat om de alian spaceship crash zo'n 60 jaar geleden! Overal om je heen zie je borden over alians en winkels en musea.. Bij elk restaurant of winkeltje staat wel een alian. Alsof de hele stad hier alleen nog maar om geeft, of is het gewoon een grote toeristische stad? Een manier om toeristen te lokken en er geld aan te verdienen? Wij gingen bij een museum naar binnen, aan het begin was het nog wel leuk maar naarmate je verder liep hoe grote het bullshit niveau werd... Maar wel grappig om gezien te hebben. Volgens onze tourleader is er iniedergeval echt een crash geweest en de getuigen beweren dat het alians waren hoewel de overheid er alles aan deed dat verhaal in de doofpot te stoppen! Only in America...

Daarna gingen we naar Carlsbad Caverns. To explore the chambers of wonders. We gingen met een lift 230 meter naar beneden, in 1 minuut en daar beneden was het 13 graden inplaats van de 37 die het boven was! Wel heeeel mooi om te zien.. Maar gelukkig zijn we er lekker snel doorheen gelopen (34 minuten inplaats van de 1,5 uur die de gids daar ons aansmeerde). Want 34 minuten was al meer dan genoeg.. Veel hetzelfde..
We hadden ook wel een beetje haast omdat we snel naar kamp wilde, tenten opzetten enz.. En eten omdat we om half 9 de drive in movie wilde halen! Deze camping vond ik verschrikkelijk, zoveel beestjes.. Ben zo veel gebeten door rode mieren.. Als je iets oppakte uit het gras of rondliep was het al zover.. En super veel vliegen, bah!
We aten vanavond zo lekker, witte broodjes met boter en kippieee! 6 hele kippen stonden er voor ons klaar!

Drive in movie time! Hier keken we naar uit, savonds blijven we vaak op kamp en dat worden we een beetje zat.. Gelukkig gaan we nu meer richting de steden dus dat betekent vaker savonds ook wat leuks doen!
We konden kiezen uit 3 films, een gekke film in de ruimte, Lucy of Lets be cops! Die laatste hadden Robin en ik al voorstukjes van gezien in Nederland en leek ons geweldig! Gelukkig werd het uiteindelijk ook Lets be cops, dus ik helemaal happy! Met het busje het grote terrein op gereden, de stoelen en matjes neergezet, reusachtige bak popcorn en cola gehaald en toen waren we er klaar voor! Super grappige film en heel leuk om dit mee te maken, heerlijk Amerikaans!