I <3 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu I <3 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Daphne Steijger - WaarBenJij.nu

I <3 New York

Blijf op de hoogte en volg Daphne

04 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag "uitgeslapen" tot 8uur.. Ons heerlijke ontbijtje melk en cereal op, en op pad! De metro gepak naar Rockefeller center we moesten namelijk onze fietsen ophalen 2 straten verder! We gingen door central park fietsen! Maar om daar te komen moesten we eerst door de drukke straten van NY zelf fietsen.. Chaos en gevaar, maar we zijn heelhuids bij het park aangekomen.. Lekker fietsen en ondertussen alles bekijken. Ergens de fietsen neergezet, ijsje gehaald en lekker gaan chillen op het gras! Allebei zowat in slaap gevallen haha. Daarna was ik wel klaar met dat fietsen, was leuk om gedaan te hebben maar het hoeft geen uren dus de terugweg zoeken. En das nog heeeel lastig! Het park is zo groot en dan moesten wij de juiste uitgang hebben om onze fietsen terug te brengen. Na een tijdje zoeken toch gelukt. Weer door het drukke verkeer en de fietsen afgeleverd. Toen hadden we wel een Starbucks verdiend! Tall caramell frappachino, Jammie! Voor Dafny stond er op de beker hihi!

Daarna terug naar time square gelopen voor some shopping!! Truitje, sjaal, tas, trainingsbroek en ketting gekocht..

Hierna gingen we naar het opstap punt voor de avondtour. Heel leuk om door de stad te rijden met alle mooie lichtjes! Ook nog een stukje brooklyn erbij gedaan! Te horen gekregen dat er meer dan 200 Starbucks in New York zijn.
Na de avondtour gingen we terug met metro naar ons hostel. Avondeten was trouwens 1 donut haha! We hadden allebei geen honger.. Lekker douchen en slapen!

De volgende dag om 9uur de wekker gezet en wederom de metro naar Manhattan gepakt! We zijn met de Wallstreet bull op de foto geweest en hem aangeraakt voor good luck!

Daarna was het tijd voor de boat trip! Heerlijk genoten van de zon en allebei een kleurtje gekregen. Het uitzicht was prachtig, vooral toen we langs Ellis island en the statue of liberty reden! Gaaf om te zien.. Wat een reusachtig standbeeld!!! Ook hebben we New Jersey gezien en de BMW... Namelijk: de Brooklyn bridge, Manhattan bridge en Williamsburg bridge! Die staan alle 3 op een rijtje!

Na de boottocht zijn we met de hop on hop off bus naar time square terug gegaan.. We moesten namelijk naar het busstation daar, om naar woodburry common te gaan! Een grote mall, 60 minuten buiten new york! Heel leuk opgezet met allemaal huisjes voor elk merk. Uggs, Adidas, Nike, G-Star, Guess maar ook Dior, Fendi, enz enz. Ik heb nieuwe Nikes en een nike sporttop gekocht en jaaa ik kon het niet weerstaan.. Ook bruine lage Uggs!!!

Bus terug gepakt en op zoek naar een eettentje.. Stonden we bij een Iers restaurant/bar buiten te kijken op de menukaart, stond er een man buiten die zegt: this is a great place!! Dus wij zo; ohh is that right? Bleek hij dus de eigenaar te zijn! Jaa we hebben goede prijzen en jullie krijgen een drankje van het huis!! Whisky?? Haha ja die is gek... Maar het zag er leuk uit dus jawel wij naar binnen en een cosmopolitan on the house besteld! Terwijl ik dat aan het bestellen was in de bar, ging er een andere man tegen Saar praten. Hele verhalen en uiteindelijk vertelde hij dat die andere man "de eigenaar" een pimp was.. Ojeeeeee straks belanden we achter de ramen paniek paniek... En de cosmopolitan smaakte ook al raar en gelijk duizelig in ons hoofd. Haha wat er allemaal al niet tussen je oren kan zitten als je er teveel over na gaat denken. Uiteindelijk een heerlijke maaltijd op (cosmopolitans en turkey burgers zijn een uitstekende combinatie) en het was een hartstikke leuk en gezellig tentje!! Daarna wel snel de rekening gevraagd en weg want de eigenaar had al gezegd dat die na ons diner wel even wat drankjes met ons kwam drinken!

Daarna op zoek naar een metro.. En dan wel 1 die ons naar brooklyn kan brengen wat nog even lastig was. Ondertussen veel mannetjes tegen gekomen die kaartjes voor de hop on hop off verkopen (allemaal negers). En eentje vroeg er aan ons where are you from? Toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen zei die ander; 'there are no black people in the netherlands' ojawel haha..
Toen kwam de vraag (en ja die hebben we al eerder gehoord in de paar dagen dat we samen in NY zijn) have you ever slept with a Black man??? Whahaaaa no!
Toen wou die iets zeggen maar daarvoor verstopte die eerst z'n naamkaartje omdat die bang was dat we een klacht in gingen dienen. Zegtie serieus: "when you stay white your pussy stays thight" dussss.....
Haha snel wegwezen! Metro pakken en naar ons hostel!